Please select your preferred language(s) for answers, click here to toggle the check list.
מדיניות טיפול בוירוסים במחשב בודד
KB Solution ID:
EKBS0049
|
יום שלישי 10 דצמבר 2013
במידה ומחשבך נגוע בוירוסים , יש לפעול ע"פ ההוראות הבאות.
פתרון
1. |
במידה והמחשב הינו חלק מרשת , תחילה יש לנתק אותו מכל שיתופי הרשת שלו. |
2. |
יש לבטל את שחזור המערכת (SYSTEM RESTORE)
במערכת WIN XP:
.My Computer > Properties > Advanced > system restore > Turn off System Restor
(בעברית: המחשב שלי> מאפיינים > מתקדם > שחזור המערכת > ביטול שחזור המערכת.)
למערכת WIN ויסטה + 7:
My Computer > Properties < Advanced System Settings >system protection>Configure >Turn off system protection
(בעברית: המחשב שלי > מאפיינים > הגדרות מערכת מתקדמות > הגנת מערכת > הגדר > ביטול שחזור המערכת)
*לאחר ניקוי הוירוסים יש להפעיל את שחזור המערכת! |
3. |
מחיקת Temporary Internet files + TEMP files
במערכת XP:
C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Temp
למערכת WIN ויסטה + 7:
C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
C:\Users\user\AppData\Local\Temp
|
4. |
וידוא כי האנטי וירוס מותקן ופעיל (האייקון של ESET מופיע בירוק/כחול בשורת המשימות). |
5. |
וידוא כי האנטי וירוס מעודכן לגרסא העדכנית (ניתן לבדוק באתר תחת "הורדות"). |
6. |
וידוא כי ההגדרות הבאות מופעלות ומופיעות ב"וי" ירוק:
יש לפתוח את האנטי וירוס -
Start -> All Programs ->ESET ->ESET NOD32 Antivirus ->ESET NOD32 Antivirus
או
Start ->All Programs ->ESET ->ESET Smart Security ->ESET Smart Security
לגשת בצד ימין ל setup
ולוודא שהכל מופיע ב "וי" ירוק.
(במידה ולא מופיע פירוט ההגדרות עם "וי" , גשו ל display: standard mode שבצד שמאל למטה בתפריט, ובחרו ב Change ואז על YES. |
7. |
הפעלת עדכוני מייקרוסופט WINDOWS אוטומטיים (ניתן להעזר בקישור הבא: http://www.microsoft.com/israel/protect/computer/updates/faq.mspx ). |
8. |
סריקה במצב בטוח (SAFE MODE).
(ניתן להעזר בקישור הבא: http://kb.comsecure.co.il/Articles/EKBS0042.aspx ).
(במידה ולא מצליחים להתקין את האנטי וירוס, יש להמשיך לסעיף הבא) |
9. |
הרצת ESET Sysrescue CD.
|
10. |
הוצאת לוג ESET Sysinspector, ע"פ הצעדים הבאים: http://www.eset.co.il/vault/files/How_to_use_ESI.pdf |
11. |
פתיחת פניה ושליחת לוג לתמיכה כדי לאפשר טיפול בתהליכים חשודים שנמצאו בלוג של ESET Sysinspector. |
12. |
במידה והמחשב נגוע בצורה הרסנית , יש לשקול בחיוב את פרמוט המחשב. |
|